לפקקים אין פתרון אחר”: ווייז חושפת את היעד החדש


גיא ברקוביץ’, מנהל מרכז הפיתוח של ווייז, בטוח שהמעבר לקארפול יהיה “חלק ממהפכה עולמית שחייבת לקרות”

האפליקציה שגוגל רכשה ב-2013 במיליארד דולר מגייסת עשרות מהנדסים כדי לשכנע אותנו לקחת טרמפיסטים בדרך לעבודה ■ גיא ברקוביץ’, מנהל מרכז הפיתוח של ווייז, בטוח שהמעבר לקארפול יהיה “חלק ממהפכה עולמית שחייבת לקרות”

אבי בר-אלי,רותי לוי,דהמרקר-14.09.2018 07:09

מי שנקלע לפני שלושה שבועות למשרדי גוגל (1,182.14 +0.9%) בבניין אלקטרה בתל אביב, היה תמה לפשר הבלונים, דוכני השייקים והאווירה הרוגשת בקומה 25. עובדי חברת ווייז (Waze), שאותה רכשה גוגל לפני חמש שנים והטמיעה לתוכה – השיקו באותו לילה בברזיל את השלב הבא בחיי החברה הצעירה: שירות נסיעות משותפות (קארפול). בכך, רשמו העובדים ציון דרך בחזון שמייעדת עבורם גוגל.

“ב-3 לפנות בוקר עוד היינו ערים בגלל בעיה בשרתים, אבל כשאני מסתכל עכשיו על גרף הגידול במשתמשים – זה פשוט מטורף”, מספר מנהל הפיתוח של ווייז בישראל, גיא ברקוביץ’. “מספר האנשים שהצטרפו אתמול לשירות עולה על כל דמיון”.

“קארפול הוא שינוי תפישתי, חברתי וקהילתי. הדור שישתמש בקארפול הוא לא שלי, אלא זה של הילדים שלי. אני חושב שהם לא ישמחו לעמוד שעתיים בפקקים, ולא יהיה להם את הזיכרון הקולקטיבי של טרמפים מסוכנים”.

כלומר ווייז עוברת כעת מוויסות תנועה – לניהול הסעה?

“לא, הרעיון הוא מעבר מ-Fighting Traffic ל-Eliminating Traffic. הנסיעה בקארפול היא בסופו של דבר איזושהי השתתפות שלי לטובת הקהילה, כי בגלל כולנו אנחנו תקועים בפקקים: תשתית הכבישים איפשרה תנועה זורמת עד לנקודה מסוימת – ומרגע שהצטרפו יותר אנשים, אז התנועה הפסיקה. אם אני אסע עם יותר אנשים מאזור המיקוד שלי, השכונה שלי או אנשים שעובדים אתי באותו מקום עבודה – אתרום לקהילה.

להרחבה

תגובות
מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy