החשיבות של השלכת סוללות מחשב נייד כראוי

כאשר סוללת מחשב נייד מגיעה לסוף חייה והופכת לפחות ופחות שימושית, נדרשים שיקולים מיוחדים בנוגע להשלכתה. סוללות מחשב נייד מכילות חומרים רעילים שיכולים לגרום לנזק סביבתי אם אינן מטופלות כראוי.

מחזור סוללה של מחשב נייד

הצעד הראשון – ניתוק הסוללה מהמחשב הנייד

השלב הראשון בהשלכת סוללה בצורה נכונה ובטוחה הוא להוציא את הסוללה מהמחשב בצורה נכונה. יש לוודא שהמחשב כבוי ומנותק מהחשמל. לאחר מכן, ניתן להסיר את הסוללה מהמחשב על פי הוראות היצרן. על פי רוב, תידרשו פשוט למשוך החוצה את הסוללה ולנתק אותה על-ידי משיכתה מחוץ ללפטופ.

לאן לפנות כשרוצים להשליך סוללה?

אף פעם אין להשליך סוללות מחשב נייד בפח אשפה רגיל. יש להביא אותן לנקודת איסוף מיוחדת למחזור סוללות, אשר נחשבת לצורה בטוחה ואקולוגית להשלכת סוללות מכל סוג, כולל סוללות של מחשבים ניידים.

מרבית הישובים בישראל מציעים מרכזי מחזור שמקבלים סוללות מחשב נייד למחזור. בנוסף, רבות מהחנויות שמוכרות מחשבים ניידים ואביזרים מקבלות סוללות למחזור.

התנהגות אקולוגית: השלכת סוללת מחשב נייד כראוי היא לא רק נושא של "שמירה על הסביבה", אלא גם התנהגות אקולוגית שמשפיעה בפועל על כולנו. כאשר אנחנו מתייחסים לחומרים המזיקים בצורה אחראית, אנחנו מבטיחים שהם לא יגרמו לנזק לסביבתנו או לבריאותנו.

קנייה של מחשב נייד מוסרי וידידותי לסביבה

בשנים האחרונות נראה גל של חוסר אמון ציבורי בחברות טכנולוגיה. אבל לרוב, זוכות לתשומת הלב פלטפורמות דיגיטליות כמו פייסבוק או אמזון, ולא יצרניות ציוד בתעשיית הטכנולוגיה, אשר לא פעם נתפסות בפעולות לא אתיות במיוחד כגון שיתופי פעולה עם גופים צבאיים, ניצול עובדים, ייצור פסולת אלקטרונית רעילה ובעיות קיימות שונות. המשיכו לקרוא אם אתם בחיפוש אחר מחשב נייד אתי וידידותי לסביבה.

עד כמה מותגי מחשב נייד ידידותיים לסביבה?

שש חברות מחשב נייד קיבלו את הדירוג הטוב ביותר שלנו עבור ניהול ודיווח של פליטות הפחמן הדו-חמצני. הן פרסמו נתונים מפורטים על הפליטות מתחומים שונים בעסק שלהן, דנו כיצד הפחיתו את הפליטות שלהן ומה הן יעשו בעתיד, והן הציגו יעד להפחתת הפליטות הכוללות שלהן.

המותגים שדורגו הכי טוב בניהול פחמן דו-חמצני היו:

  • Acer
  • APPLE
  • Dell
  • גוגל
  • HP
  • לנובו
  • מיקרוסופט

מותגים בדירוג בינוני בניהול פליטות פחמן דו-חמצני:

  • ASUS
  • LG
  • סמסונג

מותגים עם הדירוג הגרוע ביותר בניהול פליטות הפחמן הדו-חמצני:

  • Huawei
  • MSI

TOSHIBA פועלת ליצירת עתיד בר קיימא

אמנם טושיבה לא נכנסה לסקירה שפרסמנו לעיל, אך אין זה סוד שטושיבה משקיעה מאמצים רבים בתחום הקיימות. למעשה, בחודש יוני האחרון, טושיבה הציגה את החזון שלה לעתיד של ניטרליות בפליטת פחמן (אפס פליטות נטו).

לא מדובר על חזון ערטילאי. כבר כעת טושיבה קונה לעצמה מעמד של מובילת הקו הירוק בפיתוח ציוד מחשבים ואלקטרוניקה. כיום כאשר אתם קונים למשל סוללה למחשב נייד טושיבה, אתם יכולים להיות רגועים מכיוון שמושקעת מחשבה רבה בפיתוח כל מוצר, בשאיפה לתכולה אפסית של חומרים רעילים, וידידותיות גבוהה ככל הניתן לסביבה.

טושיבה פועלת למען עתיד בר קיימא עבור כדור הארץ ואנשיו על ידי תרומה למימוש חזון הפסקת פליטות הפחמן הדו-חמצני ופיתוח כלכלה ברת קיימא. יוזמות ספציפיות כוללות בניית תשתיות נגישות לכולם, והבטחת יציבות חברתית וסביבתית על ידי בניית חברה מתקדמת ומחוברת. כבר שנים רבות, טושיבה מעורבת בייצור פתרונות לפיתוח תשתיות חברתיות חיוניות, לרבות ייצור חשמל, טיפול במים ותחבורה. כיום טושיבה מציבה חזון שאפתני של התייעלות אנרגטית תוך התבססות על נתונים שהחברה אספה בפעילותה העסקית הענפה בעולמות טכנולוגיים שונים במהלך עשרות השנים האחרונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *